Vertigo Tedavisi

Vertigo tedavisi için ilk aşama hastadan doğru hikaye alınmasıdır. Dengesizlik hissi, hastaların hekime başvurma nedenleri arasında en sık görülen nedenlerden birisidir. 65 yaş üzeri bireylerde en sık üçüncü doktora gitme nedenidir. Bu kadar sık olarak görülmesine rağmen, şikâyetin ifade edilmesi dahi güç olabilmektedir.  Hastalar bu durumu baş dönmesivertigodenge bozukluğu, etraf dönüyor gibi, başım kafamda değil gibi, ayağımın altından yer kayıyor gibi değişik şekillerde ifade edebilmektedir.  Rahatsızlığın kaynağı periferik (iç kulak) ya da merkezi sinir sistemi (beyin, beyincik gibi) olabilir.

Vertigo Tanısı Nasıl Koyulur?

Tanının doğru koyulabilmesi için tam bir kulak burun boğaz muayenesi ve ilgili laboratuvar testlerinin yapılması uygun olur. Laboratuvar testleri arasında en sık kullanılanlar işitme (odyolojik inceleme) ve basınç testleri ile denge sistemini değerlendiren testlerdir (videonistagmografi gibi).

Vertigo Tedavisi İçin Seçenekler Nelerdir?

Tedavi, nedene yönelik olarak yapılır. Bazı hastalarda baş boyun manevraları tedavi için yeterli olabilirken, bazı hastalarda ise ilaçlar, kulak içi iğneler ya da cerrahi tedaviler gerekli olabilir.

Devamlı ya da aralıklı baş dönmesi, dengesizlik, vertigo şikayetleriniz varsa Kulak Burun Boğaz muayenenizi yapabilmemiz ve gerekli testlerinizi kliniğimizde gerçekleştirebilmemiz için lütfen aşağıdaki telefonumuzdan bizimle iletişime geçiniz.

vertigo

bogaz-reflusu

Boğaz Reflüsü

Mide, kendisine gelen yiyecekleri sindirebilmek için asit salgılar. Yemek borusu ve midenin birleştiği bölgede bir grup kas, bir kapakçık sistemi gibi davranarak asitli sıvının mid