Geniz Akıntısı

Geniz Akıntısı Nedir?

Geniz akıntısı, burundan arkaya doğru gittiği hisedilen, boğazda takılma hissi, boğazda birşey varmış hissi, boğazda gıcık ve sık boğaz temizleme ihtiyacına yol açabilen bir durumdur. Beraberinde öksürük görülebilir, sırt üstü yatınca, ya da sabah uyanırken şikayetlerde artış olabilir. Bazen kısa süreli, bazı durumlarda ise uzun süre örneğin aylarca devam edebilir. Genize akıntı durumu ile sık karşılaşılan bir klinik durumdur.

Geniz Akıntısı Nedenleri Nelerdir?

Farklı nedenleri olabilir. Nedenleri arasında en sık görülenleri olarak alerjiler; toz, duman, değişik kokular gibi solunum yollarının rahatsız eden havada bulunan maddeler (irritanlar), viral ve bakteriyal üst solunum yolu enfeksiyonları [nezle, grip, sinüzit] ve laringofaringeal reflü (boğaz reflüsü) sayılabilir. Yukarıda saydıklarımız arasında aslında en sık görülen rinit adını verdiğimiz durumdur.

Rinit Nedir?

Rinit, burun mukozasının iltihabı – inflamasyonudur. Burunun çevresindeki sinüslerde de aynı anda iltihap varsa bu duruma rinosinüzit adı verilir. Rinite yol açan birçok farklı neden vardır. Bunlar arasında en iyi bilinenler mevsimsel ya da yıl boyu bir bireyi rahatsız edebilen alerjenlerdir. Alerjenlerin yol açtığı rinite alerjik rinit (saman nezlesi) adı verilir. Rinitin alerjik olmayan nedenleri ise çok çeşitlidir. Bunlar arasında en sık bilinenlerin bazıları gustatuar (yiyeceklere bağlı), gebeliğe bağlı ve bazı ilaçlara bağlı olan rinittir. Riniti olan bireyler değişik hava koşullarından da kolaylıkla etkilenir. Kuru hava, soğuk hava, uygunsuz havalandırma koşulları, değişik karakterde kokular da başta geniz akıntısı olmak üzere rinit belirtilerini tetikleyebilir.

Geniz Akıntısı Tanısı Nasıl Koyulur? Nasıl Tedavi Edilir?

Geniz akıntısına neden olan problemin tanısı tam bir Kulak burun boğaz muayenesi ile koyulur. Burunun, gerekirse genizin (nazofarinksin) ve gırtlağın (larinksin) muayenesi ile tanı koyulabilir. Geniz akıntısına neden olan rahatsızlık belirlendikten sonra ilgili hastalığın tedavisi ile geniz akıntısı tedavi edilmiş olur.

Geçmeyen Geniz Akıntısı İçin Ne İyi Gelir? Geniz Akintisi Olan Bireyler Genel Olarak Nelerden Fayda Görebilir?

• Soğuk buhar makineleri ya da banyo sırasındaki buhar faydalı olabilir
  • Yerenice su içmek: Suyu yeterince içen bireylerin salgıları daha akışkan olur, boğazda takılma ve yapışma hissi azalır
  • Uyurken yüksek yatmak, birden fazla yastık kullanmak: Geniz akıntısının birikmeden aşağıya doğru temizlenmesini kolaylaştırır
  • Burun yıkayıcı spreyler: İzotonik ve hipertonik tuz solüsyonları genellikle faydalı olabilir
  • Tanı koyulan hastalığa uygun doktorunuz tarafından verilecek ilaç tedavileri
  • Anatomik bir problem var ise uygulanacak cerrahi tedaviler: burun eğriliği cerrahisi (septoplasti), burun etinin küçültülmesi (konka radyofrekans-koblasyon işlemi), gibi.

geniz-akintisi

vertigo-tedavisi

Vertigo Tedavisi

Vertigo tedavisi için ilk aşama hastadan doğru hikaye alınmasıdır. Dengesizlik hissi, hastaların hekime başvurma nedenleri arasında en sık görülen nedenlerden birisidir. 65 yaş üzeri bireyle

efuzyonlu-otitis-media-seros-otitis-media

Efüzyonlu Otitis Media (Seröz Otitis Media)

Efüzyonlu otitis media (EOM) ya da diğer adıyla seröz otitis media (SOM), çocukluk çağında çok sık görülen ve halk arasında sıklıkla “kulakta su toplanması” ya da “kulakta sıvı olması”

ses-teli-papillomu

Ses Teli Papillomu

Ses teli papillomu, larenksin (gırtlağın) ve ses tellerinin iyi huylu (benign) bir lezyonudur. Sık sık tekrarlama özelliği nedeniyle papillom tedavisi oldukça zordur.