Çocuk SARS-COV-2 Hastalarında Mide Bağırsak Belirtileri

SARS-CoV-2 virüsü ile enfekte olan çocuklarda mide ve bağırsakla ile ilişkili belirtiler yoğun olarak görülüyor. Bu belirtileri olan çocuklara test yapılması olguları belirlemek ve bulaşmayı önlemek için önem arz ediyor. 992 çocuğun takip edildiği bir çalışmada %7’sinde test pozitif olarak bulundu. Test sonucu pozitif olan çocukların yarısında hiç bir belirti görülmedi. Diğer yarısında ise en sık görülen belirtiler ateş, mide bağırsak sorunları (ishal, kusma, karın ağrısı) ve baş ağrısı olarak gözlendi. Bu nedenle, kusma ve ishal şikayetleri olan çocukların, yüksek ateş, öksürük, tat ya da koku almada değişikliği olan bireylerde olduğu gibi test edilmesi gerektiği öneriliyor.

kulak-tupu-ve-geniz-eti-ameliyati

Kulak Tüpü ve Geniz Eti Ameliyatı

Kulak Tüpü ve Geniz Eti Ameliyatı hakkında bir makale: Avustralya’dan yapılan ve Laryngoscope dergisi Mart 2007 sayısında yayınlanan, 50000’den fazla çocukta yapılan kulak tüpü tatbiki prosedürlerini

cocukta-isitme-azligi