Çocuk SARS-COV-2 Hastalarında Mide Bağırsak Belirtileri

SARS-CoV-2 virüsü ile enfekte olan çocuklarda mide ve bağırsakla ile ilişkili belirtiler yoğun olarak görülüyor. Bu belirtileri olan çocuklara test yapılması olguları belirlemek ve bulaşmayı önlemek için önem arz ediyor. 992 çocuğun takip edildiği bir çalışmada %7’sinde test pozitif olarak bulundu. Test sonucu pozitif olan çocukların yarısında hiç bir belirti görülmedi. Diğer yarısında ise en sık görülen belirtiler ateş, mide bağırsak sorunları (ishal, kusma, karın ağrısı) ve baş ağrısı olarak gözlendi. Bu nedenle, kusma ve ishal şikayetleri olan çocukların, yüksek ateş, öksürük, tat ya da koku almada değişikliği olan bireylerde olduğu gibi test edilmesi gerektiği öneriliyor.

İlginizi Çekebilecek Konular

cocukta-isitme-azligi

Çocukta İşitme Azlığı

İşitme duyusu, bireyin çevresi ile etkileşimi için oldukça önemlidir. Bu sebeple, işitme kayıpları bireylerin yaşam kalitesini önemli derece olumsuz olarak etkiler. Çocuklarda görülen işitme kayıpları