Çocuk SARS-COV-2 Hastalarında Mide Bağırsak Belirtileri

SARS-CoV-2 virüsü ile enfekte olan çocuklarda mide ve bağırsakla ile ilişkili belirtiler yoğun olarak görülüyor. Bu belirtileri olan çocuklara test yapılması olguları belirlemek ve bulaşmayı önlemek için önem arz ediyor. 992 çocuğun takip edildiği bir çalışmada %7’sinde test pozitif olarak bulundu. Test sonucu pozitif olan çocukların yarısında hiç bir belirti görülmedi. Diğer yarısında ise en sık görülen belirtiler ateş, mide bağırsak sorunları (ishal, kusma, karın ağrısı) ve baş ağrısı olarak gözlendi. Bu nedenle, kusma ve ishal şikayetleri olan çocukların, yüksek ateş, öksürük, tat ya da koku almada değişikliği olan bireylerde olduğu gibi test edilmesi gerektiği öneriliyor.

İlginizi Çekebilecek Konular

prader-willi-sendromu

Prader-Will Sendromu

Prader–Willi sendromu, genetik hastalıklar arasında en sık görülen mikrodelesyon sendromlarından birisidir. Ortalama 10.000 – 15.000 doğumda bir görülür.

Orta Kulakta Su Toplanması

Orta Kulakta Su Toplanması (Efüzyonlu Otitis Media)

Çocukluk çağının en sık görülen hastalıklarından birisidir. En yaygın ifade edilme şekilleri “orta kulakta su toplanması” ya da “kulak zarı arkasında sıvı olması” dır. Çocukluk çağında orta kulakta sı

cocuk-kulak-hastaliklari-ve-geniz-eti