Çocuk SARS-COV-2 Hastalarında Mide Bağırsak Belirtileri

SARS-CoV-2 virüsü ile enfekte olan çocuklarda mide ve bağırsakla ile ilişkili belirtiler yoğun olarak görülüyor. Bu belirtileri olan çocuklara test yapılması olguları belirlemek ve bulaşmayı önlemek için önem arz ediyor. 992 çocuğun takip edildiği bir çalışmada %7’sinde test pozitif olarak bulundu. Test sonucu pozitif olan çocukların yarısında hiç bir belirti görülmedi. Diğer yarısında ise en sık görülen belirtiler ateş, mide bağırsak sorunları (ishal, kusma, karın ağrısı) ve baş ağrısı olarak gözlendi. Bu nedenle, kusma ve ishal şikayetleri olan çocukların, yüksek ateş, öksürük, tat ya da koku almada değişikliği olan bireylerde olduğu gibi test edilmesi gerektiği öneriliyor.

İlginizi Çekebilecek Konular

tonsillit

Tonsillit

Bademcikler (palatin tonsiller), ağız boşluğunun en gerisinde, dilin arka kısmında, boğazın her iki yanında yer alan bağışıklık sisteminin bir parçası olan organlardır. Vücuda giren bazı mikroorganizm