Çocuk SARS-COV-2 Hastalarında Mide Bağırsak Belirtileri

SARS-CoV-2 virüsü ile enfekte olan çocuklarda mide ve bağırsakla ile ilişkili belirtiler yoğun olarak görülüyor. Bu belirtileri olan çocuklara test yapılması olguları belirlemek ve bulaşmayı önlemek için önem arz ediyor. 992 çocuğun takip edildiği bir çalışmada %7’sinde test pozitif olarak bulundu. Test sonucu pozitif olan çocukların yarısında hiç bir belirti görülmedi. Diğer yarısında ise en sık görülen belirtiler ateş, mide bağırsak sorunları (ishal, kusma, karın ağrısı) ve baş ağrısı olarak gözlendi. Bu nedenle, kusma ve ishal şikayetleri olan çocukların, yüksek ateş, öksürük, tat ya da koku almada değişikliği olan bireylerde olduğu gibi test edilmesi gerektiği öneriliyor.

İlginizi Çekebilecek Konular

boyunda-sislik

Boyunda Şişlik

Neredeyse her birey hayatının belirli bir döneminde boynunda bir şişlik fark etmiştir. Bunların bir kısmı çok sıradan hastalıkların bir göstergesi olabilir iken, bazıları ise çok önemli ve üzerinde he

cocuklarda-ses-kisikligi

Çocuklarda Ses Kısıklığı

Çocuk ve ergenlerde ses kısıklığının yetişkinlere göre daha fazla olduğunu gösteren çalışmalar mevcuttur. Çocuklarda ses kısıklığı, farklı çalışmalarda %6-24 arasında rapor edilmiştir. Ses kısıklığı o

prader-willi-sendromu

Prader-Willi Sendromu

Prader–Willi sendromu, genetik hastalıklar arasında en sık görülen mikrodelesyon sendromlarından birisidir. Ortalama 10.000 – 15.000 doğumda bir görülür.