Sinüzit Belirtileri

Sinüzit Belirtileri Nelerdir?

Sinüzit belirtileri arasında akut sinüzitli hastalar genellikle burun tıkanıklığı, iltihaplı burun akıntısı, geniz akıntısı (burundan arkaya akıntı) ve burun çevresi sinüslerde basınçtan şikayet ederler. Bu belirtiler virüsler tarafından oluşturulan daha sıradan üst solunum yolu enfeksiyonlarında da görüldüğünden akut sinüzit tanısı için genellikle daha uzun süre var olmaları beklenir. Aşağıdaki belirtilerden bir kısmının varlığı sinüzit tanısını önemli ölçüde destekler.

sinuzit

En Sık Görülen Sinüzit Belirtileri Nelerdir?

Sinüzit ile ilişkili olabilecek bazı belirtiler: Yüz ağrısı ve yüzde basınç hissiburun tıkanıklığıiltihaplı burun akıntısı veya iltihaplı geniz akıntısıkoku alma bozukluğuateşbaş ağrısıağız kokusuyorgunluk – halsizlikdiş ağrısıöksürükkulak ağrısı – kulakta basınç – kulakta dolgunluk.

Sinüzit tanısı koyulabilmesi için anterior rinoskopi, oral kavite ve orofarinksin muayenesi ile gerekli hallerde rigid ya da fleksibl endoskopik muayene yapılmalıdır.

Sinüzit, ilaçla ve gerekli hallerde cerrahi olarak tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır.

alerjik-rinit

Alerjik Rinit

Alerjik rinit, ya da eskiden daha fazla kullanılan adıyla “Saman nezlesi”, burun mukozası iltihabı anlamına gelen rinit nedenlerinden birisidir. Hava yoluyla solunum sırasında karşılaşılan alerjenlere

burun-tedavisi

Burun Tedavisi

Burun tedavisi sayfamızdan web sitemizde burun hastalıkları ve tedavisi ile ilgili yer alan başlıkların tamamına bir arada ulaşabilirsiniz.

rinit

Rinit

Rinit, burun içerisini kaplayan mukozanın iltihaplanması ve şişmesidir. Rinitin en sık nedeni üst solunum yolu mukozasını etkileyen soğuk algınlıkları ve alerjilerdir.