Efüzyonlu Otitis Media (Seröz Otitis Media)

Seröz Otitis Media Nedir?

Efüzyonlu otitis media (EOM) ya da diğer adıyla seröz otitis media (SOM), çocukluk çağında çok sık görülen ve halk arasında sıklıkla “kulakta su toplanması” ya da “kulakta sıvı olması” olarak adlandırılan bir durumdur. Geniz eti ve bademcik problemleri ile beraber görülebileceği gibi, tek başına da bulunabilir.

seroz-otitis-media

Efüzyonlu Otitis Media Nasıl Tedavi Edilir?

Tedavisi ilaçlarla yapılabilir, ilaçlardan fayda görmeyen olgularda ise ameliyatla kulak zarına tüp takılabilir. Erken tanınması ve tedavisinin doğru ve zamanında yapılması, daha ileri yaşlarda gelişebilecek kulak rahatsızlıkları ve işitme kaybının önlenmesi açısından önemlidir. EOM, erişkin çağda da değişik nedenlere bağlı olarak görülebilir.

otitis-media

İlginizi Çekebilecek Konular

kulak-tupu-ve-geniz-eti-ameliyati

Kulak Tüpü ve Geniz Eti Ameliyatı