Lazerle Ses Teli Ameliyatı

Lazerle Ses Teli Ameliyatı Nedir?

Lazerle ses teli ameliyatı, ağız içerisinden ses tellerine ulaşılarak ve lazer kullanılarak uygulanan bir tedavi yöntemidir.

lazerle-ses-teli

Ses Teli Hastalıkları Tedavisinde Hangi Lazerler Kullanılır?

Ses tellerindeki hastalığın ne olduğuna göre KTP, PDL, TruBlue, karbondiyoksit ve diyot lazerlerden birisi tedavi amacıyla kullanılabilir.

Lazerle Ses Teli Ameliyatı Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Ses tellerinde lazer kullanılarak tedavi edilen rahatsızlıkların başında ses teli papillomu, ses teli kanseri ve ses telinin kanser potansiyeli olan lezyonları gelir. Farklı başka ses teli patolojilerinde de lazer tedavisi kullanılabilir.

Lazerle Ses Teli Ameliyatı Yapmanın Amacı Nedir?

Lazer tedavisindeki amaç, ses telindeki hastalıklı alanı tamamen çıkarırken, sağlıklı dokunun da en iyi fonksiyonu sağlayacak şekilde korunmasıdır.

Damar Seçiciliği (Anjioselektivite) Nedir?

Lazerle ses teli ameliyatı sırasında kullanılan lazerlerin bazıları kandaki hemoglobin adlı maddeye odaklanarak hastalıklı alanı besleyen kan damarlarını hedef alır, bu özelliğe anjioselektivite adı verilir. Bu sayede papillom ve kanser gibi tekrar etme potansiyeli olan hastalıkların daha etkin olarak tedavisi mümkün olur.

Ameliyatın Lazerle Yapılması Ne Sağlar?

Ses teli ameliyatı sırasında lazer kullanılması sayesinde daha az miktarda kanama olur, ameliyat süresi kısalır. Ses teli ameliyatları sonrasında genellikle çok minimal ağrı ve rahatsızlık olur. Bazı çalışmalarda ameliyat sonrası hasta konforunun lazerle daha da arttığı ifade edilmektedir.

Lazer Tedavisi Lokal Anestezi Altında Yapılabilir mi?

Bazı klinik durumlarda lazer tedavisi, genel anesteziye ihtiyaç duyulmadan da uygulanabilir. Lazer tedavisi uygulanan durumlarda skar dokusunun da daha az oluşabildiği ifade edilmektedir.

Tüm Ses Teli Hastalıkları Lazerle mi Tedavi Edilmelidir?

Ses tellerinin çoğu iyi huylu hastalıklarında lazer tedavisi gerekmez. Bu tür hastalıkların tedavisinde lazer yerine klasik fonomikrocerrahi teknikleri tercih edilir.

İlginizi Çekebilecek Konular

saglikli-ses-icin-neler-yapmamali

Sağlıklı Ses İçin Neler Yapmamalı?

Yüksek sesle konuşmayın ve bağırmayın. Spor karşılaşmaları sırasında uzun süre tezahürat etmeyin ve çığlık atmayın. Performans sonrası gürültülü kulüp veya barlara olabildiğince gitmeyin. Bar

amyotrofik-lateral-skeroz-ve-yutma-bozuklugu

Amyotrofik Lateral Skeroz ve Yutma Bozukluğu

Amyotrofik lateral skeroz ve yutma bozukluğu: Amyotrofik lateral skleroz, nedeni bilinmeyen bir progresif motor nöron hastalığıdır. Hastalar genellikle aspirasyon pnömonisi nedeniyle kaybedilebilir. A

puberfoni-mutasyonel-falseto

Puberfoni – Mutasyonel Falseto

Puberfoni (Mutasyonel Falseto) nedir? Çocukluk çağından erişkin çağa geçerken özellikle erkek çocuklarda belirgin olan bir ses değişimi yaşanır.