Ses İstirahati

Ses cerrahisi sonrası ses istirahati

Cerrahinin ardından hastalara 1 ile 14 gün arasında kesin ses istirahati verilebilir. İyi huylu ve küçük lezyonlar için mikrocerrahi sonrası ses istirahati cerrahın tercihine göre ortalama 3-7 gün olarak uygulanır. Ses kullanımı, klinisyenin gözetiminde aşamalı olarak arttırılır. Profesyonel ses kullanıcıları ve lezyonları büyük olan hastalar gibi bazı hastaların kısıtlamasız ses kullanımına geçmeleri (performans gösterme, konser verme gibi) 30 -60 günü bulabilir. Ameliyat sonrası bakım, lezyonun tipine ve yerine, doku defektinin derecesine, hastanın cerrahi öncesi ses kullanımı ve ses gereksinimlerine ve klinisyenin tecrübesine göre her hasta için bireysel olarak belirlenir ve uygulanır.

ses-istirahati.

ses

İlginizi Çekebilecek Konular

ses-teli-ameliyati

Ses Teli Ameliyatı

Ses ameliyatı ya da ses teli ameliyatı, ses tellerinin iyi huylu ya da kötü huylu rahatsızlıklarında hastalığı tedavi etmek ya da ses kalitesini değiştirmek için yapılan ameliyatlara verilen

Profesyonel Ses: Ses Problemlerine Yaklaşım

Profesyonel ses kullanıcılarındaki problemlere yaklaşımdaki ilk adım, kişinin detaylı bir sağlık ve ses kullanımı hikayesinin alınmasıdır. Genellikle ses sanatçısı kolaylıkla problemin ne olduğunu tan

tek-tarafli-ses-teli-felci

Tek Taraflı Ses Teli Felci

Ses telinin felci, ses teli dokusunu oluşturan kaslara uyarı götürmesi gereken sinirin çalışmaması nedeniyle oluşan ses teli hareket kısıtlılığını anlatmak için kullanılan bir terimdir.