Ses İstirahati

Ses cerrahisi sonrası ses istirahati

Cerrahinin ardından hastalara 1 ile 14 gün arasında kesin ses istirahati verilebilir. İyi huylu ve küçük lezyonlar için mikrocerrahi sonrası ses istirahati cerrahın tercihine göre ortalama 3-7 gün olarak uygulanır. Ses kullanımı, klinisyenin gözetiminde aşamalı olarak arttırılır. Profesyonel ses kullanıcıları ve lezyonları büyük olan hastalar gibi bazı hastaların kısıtlamasız ses kullanımına geçmeleri (performans gösterme, konser verme gibi) 30 -60 günü bulabilir. Ameliyat sonrası bakım, lezyonun tipine ve yerine, doku defektinin derecesine, hastanın cerrahi öncesi ses kullanımı ve ses gereksinimlerine ve klinisyenin tecrübesine göre her hasta için bireysel olarak belirlenir ve uygulanır.

ses-istirahati.

ses

İlginizi Çekebilecek Konular

disfoni

Disfoni

Disfoni, ses yolu tarafından üretilen sesin kalitesinde olumsuz bir değişiklik, ses çıkarmak için gösterilen çaba veya yorgunlukta artış, konuşma ve şarkı söyle

fonomikrocerrahi

Fonomikrocerrahi

Modern laringolojinin kurucularından olan Hans von Leden, ses kalitesi ve ses perdesini değiştiren işlemleri tanımlamak için 1963 yılında ilk kez “fonocerrahi” tanımını kullanmıştır.

amyotrofik-lateral-skeroz-ve-yutma-bozuklugu

Amyotrofik Lateral Skeroz ve Yutma Bozukluğu

Amyotrofik lateral skeroz ve yutma bozukluğu: Amyotrofik lateral skleroz, nedeni bilinmeyen bir progresif motor nöron hastalığıdır. Hastalar genellikle aspirasyon pnömonisi nedeniyle kaybedilebilir. A