Spazmodik Disfoni

Spazmodik Disfoni Nedir, Belirtileri Nelerdir?

Spazmodik disfoni, fokal, erişkin çağda başlayan, larinks (gırtlak) kasları distonisidir. Larinks kaslarındaki spazma bağlı olarak konuşma sırasında seste kesilmeler oluşur. SD hastalarında belirtiler tipik olarak istemli konuşma sırasında olur. Ses hasta tarafından güçlükle oluşturulur. Ortaya çıkan ses boğuk, kısık ve eforludur. İlerlemiş olgularda ses çok yetersiz, konuşanı ve dinleyeni rahatsız edici düzeyde olabilir. Dinlenme sırasında ya da refleks olarak fonasyon sırasında (öksürme, ağlama, gülme, esneme gibi) hastaların hiçbir semptomu olmayabilir. Şarkı söyleme ya da fısıltı sırasında şikayetlerde artma ve azalmalar görülebilir. Bu hastalığı oluşturan mekanizmalar henüz tam olarak bilinmese de, bazı hastalıkların ve çevresel faktörlerin oluşumunda rol oynadığı düşünülmektedir.

spazmodik-disfoni

Spazmodik Disfoni Neden Olur?

SD, başka bazı distoniler (blefarospazm, tortikollis gibi) ve nörolojik hastalıklarla (Parkinson, Wilson, Huntington ve amyotrofik lateral skleroz gibi) birlikte görülebilir. SD oluşumunu tetiklediği düşünülen çevresel faktörler arasında ise enfeksiyonlar, travma, stres ve bazı ilaçlar sayılabilir.  Bu durum kişinin yaşam kalitesini etkileyerek; ciddi sosyal, mesleki ve psikiyatrik rahatsızlıklara yol açabilir.

Spazmodik Disfoni Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Tedavide ses terapisises tellerine enjeksiyon ve cerrahi tedaviler etkili olabilmektedir.

İlginizi Çekebilecek Konular

ses-teli-granulomu

Ses Teli Granulomu

Ses teli granulomu, genellikle ses tellerinin arka bölümünde, ses tellerinin bağlandığı kıkırdak kısmın üzerinde oluşur. İyi huylu bir büyümedir, yani kansere dönüştüğüne dair elimizde bir v

lazerle-ses-teli-ameliyati

Lazerle Ses Teli Ameliyatı

Lazerle ses teli ameliyatı, ağız içerisinden ses tellerine ulaşılarak ve lazer kullanılarak uygulanan bir tedavi yöntemidir.

amyotrofik-lateral-skeroz-ve-yutma-bozuklugu

Amyotrofik Lateral Skeroz ve Yutma Bozukluğu

Amyotrofik lateral skeroz ve yutma bozukluğu: Amyotrofik lateral skleroz, nedeni bilinmeyen bir progresif motor nöron hastalığıdır. Hastalar genellikle aspirasyon pnömonisi nedeniyle kaybedilebilir. A