Spazmodik Disfoni

Spazmodik Disfoni Nedir, Belirtileri Nelerdir?

Spazmodik disfoni, fokal, erişkin çağda başlayan, larinks (gırtlak) kasları distonisidir. Larinks kaslarındaki spazma bağlı olarak konuşma sırasında seste kesilmeler oluşur. SD hastalarında belirtiler tipik olarak istemli konuşma sırasında olur. Ses hasta tarafından güçlükle oluşturulur. Ortaya çıkan ses boğuk, kısık ve eforludur. İlerlemiş olgularda ses çok yetersiz, konuşanı ve dinleyeni rahatsız edici düzeyde olabilir. Dinlenme sırasında ya da refleks olarak fonasyon sırasında (öksürme, ağlama, gülme, esneme gibi) hastaların hiçbir semptomu olmayabilir. Şarkı söyleme ya da fısıltı sırasında şikayetlerde artma ve azalmalar görülebilir. Bu hastalığı oluşturan mekanizmalar henüz tam olarak bilinmese de, bazı hastalıkların ve çevresel faktörlerin oluşumunda rol oynadığı düşünülmektedir.

spazmodik-disfoni

Spazmodik Disfoni Neden Olur?

SD, başka bazı distoniler (blefarospazm, tortikollis gibi) ve nörolojik hastalıklarla (Parkinson, Wilson, Huntington ve amyotrofik lateral skleroz gibi) birlikte görülebilir. SD oluşumunu tetiklediği düşünülen çevresel faktörler arasında ise enfeksiyonlar, travma, stres ve bazı ilaçlar sayılabilir.  Bu durum kişinin yaşam kalitesini etkileyerek; ciddi sosyal, mesleki ve psikiyatrik rahatsızlıklara yol açabilir.

Spazmodik Disfoni Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Tedavide ses terapisises tellerine enjeksiyon ve cerrahi tedaviler etkili olabilmektedir.

İlginizi Çekebilecek Konular

ses-teli-kanseri-riskli-lezyonlar

Ses Teli Kanseri: Riskli Lezyonlar

Ses tellerinde kanser riski olan lezyonlar hakkında hazırladığım sunuma ekteki bağlantıdan ulaşabilirsiniz:

10-soruda-ses-ameliyati

10 Soruda Ses Ameliyatı

Ses ameliyatı, ses bozukluğunu giderip sesi daha iyi hale getirmek için yapılan ameliyatlara verilen isimdir. Ses teli ameliyatları, ağız içerisinden ses tellerine ulaşılarak mikroskop altında yapılab

ses-teli-granulomu

Ses Teli Granulomu

Ses teli granulomu, genellikle ses tellerinin arka bölümünde, ses tellerinin bağlandığı kıkırdak kısmın üzerinde oluşur. İyi huylu bir büyümedir, yani kansere dönüştüğüne dair elimizde bir v