Türkiye'de Sigara Kullanımı

Türkiye’de Sigara Kullanımı İle İlgili Rakamlar

Türkiye’de sigara kullanımı ne yazık ki çok yaygın. Sigara, başta solunum sistemi organları olmak üzere tüm vücudu olumsuz etkileyen bir alışkanlık. Solunum sisteminde ise en çok zarar gören organlar larinks (gırtlak) ve akciğerler. İşte Türkiye için sigaranın ne kadar yaygın bir sorun olduğunu gösteren bazı rakamsal veriler:

1. Türkiye’de erkeklerin %60’ı, kadınların %20’si sigara kullanıyor.
  2. Türkiye’de her yıl 100.000 kişi sigaraya bağlı nedenlerden hayatını kaybediyor.
  3. 7-13 yaş arası ilköğrenim öğrencilerinde sigara kullanma oranı %12!

sigara-kullanimi

Kısa Not

Web sitemin ilk formu için 2006’da kaydettiğim yukarıdaki notu silmeye kıyamayıp 2020 yılındaki güncellemede de tuttum. Ses ve kulak burun boğaz hastalıklarının ne yazık ki birçoğu sigara kullanımı ile oluşuyor ya da artıyor. Aşağıdaki bağlantılarda bu hastalıklarla ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlginizi Çekebilecek Konular

boyunda-sislik

Boyunda Şişlik

Neredeyse her birey hayatının belirli bir döneminde boynunda bir şişlik fark etmiştir. Bunların bir kısmı çok sıradan hastalıkların bir göstergesi olabilir iken, bazıları ise çok önemli ve üzerinde he