Uyku Apnesi

Uyku Apnesi Nedir?

Uyku apnesi, uyku sırasında solunumun tekrarlayıcı şekilde durması veya vücutta oksijen düzeyinin düşmesi ile karakterize ciddi bir sağlık durumudur. Bu rahatsızlığa sahip olan hastalar, kötü uyku kalitesinden yakınırlar. Genellikle dinlenememiş olarak uyanırlar ve gün içerisinde uykululuk hissederler. Tedavi edilmeyen uyku apnesi hastalarında yüksek tansiyon, inme (felç), kalp hastalığı gibi sağlık problemlerinin görülme riski artar.

uyku-apnesi

Apne Tedavisi İçin Kullanılabilecek Yöntemler Nelerdir?

Apne tedavisinde kullanılabilecek yöntemler pozitif basınçlı maskeler (CPAPBiPAP gibi), ağız içi aparatlar ve cerrahi yöntemler olarak sıralanabilir.

Kilo sorunu olan hastalarda kilo verme ve fizik egzersiz hastalığın tedavisini kolaylaştırır.

Burun ve boğaza yönelik cerrahi tedaviler ile yüz güldürücü sonuçlar elde edilebilir. Cerrahi tedaviler içerisinde en sık uygulananlar burun içerisi deformiteleri düzeltmeye yönelik olarak uygulan septum cerrahileri ve yumuşak damak cerrahileridir.

uyku-apnesi

covid-hastaliginin-koku-uzerine-etkisi

Covid Hastalığının Koku Üzerine Etkisi

COVID-19 pandemisi sırasında, SARS-CoV-2 virüsü ile enfekte olan bireylerin önemli bir kısmının, başka herhangi bir belirtileri olmasa dahi, koku duyusunu kaybettiği görülmüştür. Enfekte olan bireyler

uyku-bozukluklari

Uyku Bozuklukları

Amerikan Ulusal Uyku Bozuklukları Araştırma Komisyonu, erişkinlerin ortalama %20’sinin uzun süreli uyku bozukluklarından, bir diğer %10’luk kısmının ise geçici uyku bozukluklarında

burun-tedavisi

Burun Tedavisi

Burun tedavisi sayfamızdan web sitemizde burun hastalıkları ve tedavisi ile ilgili yer alan başlıkların tamamına bir arada ulaşabilirsiniz.