Uyku Apnesi

Uyku Apnesi Nedir?

Uyku apnesi, uyku sırasında solunumun tekrarlayıcı şekilde durması veya vücutta oksijen düzeyinin düşmesi ile karakterize ciddi bir sağlık durumudur. Bu rahatsızlığa sahip olan hastalar, kötü uyku kalitesinden yakınırlar. Genellikle dinlenememiş olarak uyanırlar ve gün içerisinde uykululuk hissederler. Tedavi edilmeyen uyku apnesi hastalarında yüksek tansiyon, inme (felç), kalp hastalığı gibi sağlık problemlerinin görülme riski artar.

uyku-apnesi

Apne Tedavisi İçin Kullanılabilecek Yöntemler Nelerdir?

Apne tedavisinde kullanılabilecek yöntemler pozitif basınçlı maskeler (CPAPBiPAP gibi), ağız içi aparatlar ve cerrahi yöntemler olarak sıralanabilir.

Kilo sorunu olan hastalarda kilo verme ve fizik egzersiz hastalığın tedavisini kolaylaştırır.

Burun ve boğaza yönelik cerrahi tedaviler ile yüz güldürücü sonuçlar elde edilebilir. Cerrahi tedaviler içerisinde en sık uygulananlar burun içerisi deformiteleri düzeltmeye yönelik olarak uygulan septum cerrahileri ve yumuşak damak cerrahileridir.

uyku-apnesi

burun-eti-buyumesi-konka-hipertrofisi

Burun Eti Büyümesi (Konka Hipertrofisi)

Konka (Burun eti), burun dış duvarında bulunan, genellikle her burun boşluğunda üçer adet olan, burunun öndeki deliklerinin hemen arkasından başlayarak arkada genize kadar uzanan yapılara verilen isim

rinit

Rinit

Rinit, burun içerisini kaplayan mukozanın iltihaplanması ve şişmesidir. Rinitin en sık nedeni üst solunum yolu mukozasını etkileyen soğuk algınlıkları ve alerjilerdir.

uyku-bozukluklari

Uyku Bozuklukları

Amerikan Ulusal Uyku Bozuklukları Araştırma Komisyonu, erişkinlerin ortalama %20’sinin uzun süreli uyku bozukluklarından, bir diğer %10’luk kısmının ise geçici uyku bozukluklarında