Uyku Apnesi

Uyku Apnesi Nedir?

Uyku apnesi, uyku sırasında solunumun tekrarlayıcı şekilde durması veya vücutta oksijen düzeyinin düşmesi ile karakterize ciddi bir sağlık durumudur. Bu rahatsızlığa sahip olan hastalar, kötü uyku kalitesinden yakınırlar. Genellikle dinlenememiş olarak uyanırlar ve gün içerisinde uykululuk hissederler. Tedavi edilmeyen uyku apnesi hastalarında yüksek tansiyon, inme (felç), kalp hastalığı gibi sağlık problemlerinin görülme riski artar.

uyku-apnesi

Apne Tedavisi İçin Kullanılabilecek Yöntemler Nelerdir?

Apne tedavisinde kullanılabilecek yöntemler pozitif basınçlı maskeler (CPAPBiPAP gibi), ağız içi aparatlar ve cerrahi yöntemler olarak sıralanabilir.

Kilo sorunu olan hastalarda kilo verme ve fizik egzersiz hastalığın tedavisini kolaylaştırır.

Burun ve boğaza yönelik cerrahi tedaviler ile yüz güldürücü sonuçlar elde edilebilir. Cerrahi tedaviler içerisinde en sık uygulananlar burun içerisi deformiteleri düzeltmeye yönelik olarak uygulan septum cerrahileri ve yumuşak damak cerrahileridir.

uyku-apnesi

İlginizi Çekebilecek Konular

ses-teli-lazer-tedavisi

Ses Teli Lazer Tedavisi