Baş Boyun Kanserlerinde Olası Yayılımın Değerlendirilmesi

bas-boyun

Baş boyun kanserlerinde olası yayılımın değerlendirilmesi: Baş boyun bölgesinde kanser olan hastalarda, hiçbir klinik yahut radyolojik belirti olmaksızın, %30’a varan oranlarda gizli metastazlar bulunabilmektedir. Tanı anında hangi hastaların bu %30’luk bölüme dahil olacağını kesin olarak bilmek olası değildir. Hastaların tamamının boyunda yayılımı varmış gibi tedavi edilmesi ise, hastaların %70’inin gerektiğinden daha ağır şekilde tedavi edilmesi, dolayısıyla daha fazla komplikasyona maruz kalması anlamına gelecektir. Clinical Otolaryngology dergisinde yayınlanan Goodyear PWA ve arkadaşlarının çalışmasına göre tümör dokusunun protein içeriği açısından analizi, gelecekte bu probleme ışık tutabilir. Araştırmacıların kısıtlı sayıda örnek üzerinden elde ettikleri sonuçlara göre, boyuna yayılım olan hastalarda heat shock protein 90, T complex protein 1 gamma, Bromodomain PHD finger protein 3 and lactate dehyrogenase A proteinlerinde artış, thymidine phosphorylase proteininde ise azalma tespit edilmiştir.

İlginizi Çekebilecek Konular

girtlak-kanseri

Gırtlak Kanseri

Gırtlak (Larenks), yutak (farenks) adı verilen boğazın altındaki yapının önünde bulunan organdır. Gırtlak, ses tellerini, ses tellerinin üzerinde ve altında yer alan bölgeleri içerisinde barındırır.

yutma-guclugu-disfaji

Yutma Güçlüğü (Disfaji)

Yutma zorluğu ile birlikte görülebilen diğer bazı belirtiler şunlardır: Yutma sırasında ağrı (odinofaji); hiç yutamama; yenilen gıdanın boğazda, iman tahtası (sternum) arkasında ya da g

yutma