Baş Boyun Kanserlerinde Olası Yayılımın Değerlendirilmesi

bas-boyun

Baş boyun kanserlerinde olası yayılımın değerlendirilmesi: Baş boyun bölgesinde kanser olan hastalarda, hiçbir klinik yahut radyolojik belirti olmaksızın, %30’a varan oranlarda gizli metastazlar bulunabilmektedir. Tanı anında hangi hastaların bu %30’luk bölüme dahil olacağını kesin olarak bilmek olası değildir. Hastaların tamamının boyunda yayılımı varmış gibi tedavi edilmesi ise, hastaların %70’inin gerektiğinden daha ağır şekilde tedavi edilmesi, dolayısıyla daha fazla komplikasyona maruz kalması anlamına gelecektir. Clinical Otolaryngology dergisinde yayınlanan Goodyear PWA ve arkadaşlarının çalışmasına göre tümör dokusunun protein içeriği açısından analizi, gelecekte bu probleme ışık tutabilir. Araştırmacıların kısıtlı sayıda örnek üzerinden elde ettikleri sonuçlara göre, boyuna yayılım olan hastalarda heat shock protein 90, T complex protein 1 gamma, Bromodomain PHD finger protein 3 and lactate dehyrogenase A proteinlerinde artış, thymidine phosphorylase proteininde ise azalma tespit edilmiştir.

İlginizi Çekebilecek Konular

tiroid-nodulu

Tiroid Nodülü

Tiroit bezi boyunun ortasında, soluk borusunun hemen önünde, köprücük kemiği seviyesinde, orta hatta bulunur. Tiroit bezinin görevi tiroit hormonu üreterek metabolizmayı (vücudun enerjiyi kullanma biç