Laringeal Amiloidoz

Laringeal Amiloidoz Nedir?

Amiloidoz, değişik dokularda hücre içermeyen protein içerikli materyalin depolanmasıyla karakterize bir hastalıktır. Protein içerikli materyal, vücutta farklı dokularda birikerek ilerleyici organ işlev bozukluğuna yol açar. Erkeklerde kadınlardan daha sık görülür.

laringeal-amiloidoz

Amiloidoz Tipleri Nelerdir, Hangi Dokularda Görülür?

Sistemik ya da bölgesel olarak görülebilir. Sistemik formu bütün organları tutabilir. En sık kalp damar, deri, endokrin ve sinir sistemleri etkilenir. Bölgesel amiloidoz en sık akciğerler, larenks (gırtlak), deri, baş ve boyun bölgesinde görülür.

Laringeal Amiloidoz Nerede Görülür, Hangi Şikayetlere Yol Açar?

Larenkste (gırtlakta) amiloid depolanması en sık ses telleri ve ses telleri üzerindeki douklarda gözlenir. Laringeal amiloidoz hastalarında en sık görülen belirtiler solunum sıkıntısı, inatçı öksürük, balgamda kan görülmesi, tekrarlayan solunum yolu enfeksiyonları, ses kısıklığı ve yutma güçlüğüdür.

Laringeal Amiloidoz Tedavisi

Laringeal amiloidozun tedavisi cerrahidir.

Sağlıklı bir ses dileklerimle.

tek-tarafli-ses-teli-felci

Tek Taraflı Ses Teli Felci

Ses telinin felci, ses teli dokusunu oluşturan kaslara uyarı götürmesi gereken sinirin çalışmaması nedeniyle oluşan ses teli hareket kısıtlılığını anlatmak için kullanılan bir terimdir.

iki-tarafli-ses-teli-felci

İki Taraflı Ses Teli Felci

İki taraflı ses teli felci tanımının ne olduğunu anlayabilmemiz için önce ses tellerinin nasıl çalıştığına göz atmalıyız. Her insanda ses çıkarmaktan ve hava yolunu korumaktan sorumlu iki adet se

ses-tedavisi