Ses Kısıklığı Nedenleri

Ses kısıklığına yol açan hastalıklar çok büyük bir spektrum, çok büyük bir yelpaze içerisinde yer alır. Bunun bir ucunda basit viral enfeksiyonlar, üst solunum yolu enfeksiyonları, kendi kendine dahi düzelebilecek enfeksiyöz durumlar vardır.

ses-kisikligi-nedenleri

Diğer ucunda ise en kötüsü, yani ses teli kanserigırtlak kanseri var. Bunun arasında ise birçok iyi huylukötü huylu, ve geçiş bölgesinde olan değişik hastalıklar var. “En kötüsü ne olabilir?” diye sorduğunuz için, en kötüsü, ses tellerinde ya da gırtlakta, ya da ses yolu adını verdiğimiz ses teli ve gırtlağın üzerindeki dokularda sesimizi bozacak bir malignite, bir kötü huylu tümör olma olasılığı vardır. Tabii bu çok çok büyük oranda, “kesinlikle olmaz”, diyemeyiz ama çok büyük oranda sigarayla ve sigara ile alkolün birlikte kullanımı ile çok ilişkilidir. Onun için, özellikle genç yaştan itibaren sigara kullananların ses kısıklığı konusunda çok daha dikkatli olmaları gereklidir.

İlginizi Çekebilecek Konular

tiroid-ameliyati-sonrasi-ses-teli-felci-hastalarinda-enjeksiyon-laringoplasti

Tiroid Ameliyatı Sonrası Ses Teli Felci Hastalarında Enjeksiyon Laringoplasti

Ses kıvrımı paralizisi (ses teli felci), tiroid ameliyatı sonrası en can sıkıcı komplikasyonlardan birisidir. İki taraflı olduğunuda solunum problemlerine, tek taraflı&nb

ses-terapisi

Ses Terapisi

Ses terapisi, ses problemlerinin tamamında kullanılabilecek bir tedavi yöntemidir. Bazı ses rahatsızlıklarında tek tedavi yöntemi olarak kullanılır iken, bazılarında ise tıbbi (ilaçla) veya cerrahi te

saglikli-ses-icin-neler-yapmali

Sağlıklı Ses İçin Neler Yapmalı?

Stresinizi kontrol edin, gizlemeyin. Stresi azaltacak önlemler alın. Yeterli derecede dinlenin.