Ses Kısıklığı Sebepleri

Ses Kısıklığı Sebepleri Nelerdir?

Ses kısıklığı sebepleri çok çeşitlidir. Bunlar genellikle sinir ve kaslardan kaynaklanan nöromuskuler nedenler veya ses telleri yapısını etkileyen nodül, polip, granulom ve benzeri mukozal nedenlerdir.

Ancak, ses kısıklığına etki eden faktörler genellikle bu iki ana başlık ile sınırlı kalmaz.

Ses Kısıklığının Diğer Olası Nedenleri Nelerdir?

Dört ana grup faktör, bahsedilen diğer ana nedenlere eşlik eder. Bunlar, kişinin sesini kullanma bilinci ve yeteneği, psikolojik durumu, yaşam şekli ve mesleki faktörler ve gastroözefageal-laringofaringeal reflüdür. Ses kısıklığı nedeniyle değerlendirilen bir hasta, tüm bu faktörler açısından ilgiyle değerlendirilmelidir.

Profesyonel Ses: Ses Problemlerine Yaklaşım

Profesyonel ses kullanıcılarındaki problemlere yaklaşımdaki ilk adım, kişinin detaylı bir sağlık ve ses kullanımı hikayesinin alınmasıdır. Genellikle ses sanatçısı kolaylıkla problemin ne olduğunu tan

ses-kisikligi

Ses Kısıklığı