Ses Teli Lazer Tedavisi

Ses Teli Lazer Tedavisi hakkında kısa ve önemli bilgiler….

Lazer, larinks cerrahilerinde uzun yıllardır kullanılmaktadır. Mikrolaringocerrahi sırasında eskiden beri en sık kullanılan lazer, karbondiyoksit [CO2] (10.600 nm) lazerdir. Bu lazerin üstünlüğü, dokuyu kesme sırasında minimal kanamaya yol açmasıdır. Bundan yaklaşık 20 yıl kadar önce ise, kesici özelliklerinden ziyade, damarsal yapılara olan afiniteleri ile öne çıkan fotoanjiyolitik lazerler kullanılmaya başlanmıştır. Bu grup lazerlerden bu dönemde öne çıkanlar pulse dye lazer [PDL] (585 nm) ve potasyum titanil dioksit [KTP] lazer (532 nm) olmuştur. Bu grup lazerlerin en yenisi TruBlueLaser (445 nm) olarak bilinen lazerdir.

ses-teli

Ses Teli Lazer Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Ses teli lazer tedavisi eskiden sadece hasta uyur iken ameliyathanede uygulanabiliyordu. Günümüzde uygun hasta ve hastalıklarda bu tedavi hasta uyanıkken muayenehane/poliklinik şartlarında da uygulanabilmektedir. Yukarıda bahsettiğim fotoanjiolitik lazerlerin eğilebilir cam fiberler ile iletilerek fleksibl endoskopların uygulama kanallarından kullanılabilmeleri yaygınlaşmalarını sağlamıştır. Bu lazerlerin en önemli avantajları, yüzeysel ve epitel altındaki kan damarlarını, yüzey epiteline zarar vermeden hedefleyip koagüle edebilmeleri olmuştur. Benzer şekilde epitelden kaynaklanan papillom ve keratotik lezyonlar, altındaki ses teli dokularına zarar vermeden tedavi edilebilmektedir. Bunun, çok ince 300 – 400 mikrometre çapında cam fiberlerle yapılabilmesi çok büyük bir avantajdır.

Ancak, bu yeni uygulamadan bahsederken, ses teli hastalıkları tedavisinde, hala, çok çok daha büyük oranda hastada lazer tedavisini ameliyathane koşullarında uyguladığımızı belirtmeliyim. Bunun nedeni, örneğin ses teli kanseri gibi patolojilerde yapılan tedavinin keskinliğini ve mükemmeliyetini arttırmaktır.

Ses Teli Lazer Tedavisinin Hasta Uyanıkken Uygulanması

Ekteki videoda poliklinik şartlarında, hasta uyanıkken, ameliyathane ve hastaya genel anestezi verilmesine ihtiyaç olmaksızın, ses teli papillomunu tedavi ettiğimiz bir hastamıza ait videoyu görebilirsiniz.

fonksiyonel-ses-kisikligi

Fonksiyonel Ses Kısıklığı

Fonksiyonel ses kısıklığı (Fonksiyonel disfoni) (FD), yapısal olarak tamamen normal olan ses tellerinin uygun ses çıkarma işlevini yerine getirememesi durumudur. Bir başka ifade ile, normal olan&

ses-yaslanma-ve-coklu-ilac-kullanimi