Vestibular Schwannoma

Vestibular schwannoma (VS) [akustik nörinom], denge bozukluğunun tümöral nedenleri arasında birinci sıradadır. Her yıl 100.000 bireyden birisinde görülür. %95 oranında denge sinirinin, %5 oranında ise işitme sinirinin kılıfını oluşturan hücrelerden kaynaklanır.

vestibular-schwannoma

Kaynaklandığı sinir ve hücreye göre vestibular schwannoma, acoustic schwannomaacoustic neuroma gibi isimlerle adlandırılır. Nadiren başka hastalıklarla birlikte olarak her iki kulakta da bu tümör görülebilir. Ataklar halinde ya da pozisyon değişiklikleri ile birlikte olan baş dönmesidengesizlikkulak çınlaması ve tek taraflı işitme kaybı görülür. Erken dönemde görülen denge ile ilişkili belirtiler, santral dengeleme (kompensasyon) nedeniyle daha sonra ortadan kalkabilir.

Tümör çok büyüdüğünde işitme ve denge sinirinin basıya uğramasına bağlı olarak yüzde uyuşukluk ve yüz kaslarında güçsüzlük (yüz felci) görülebilir. Çok büyüyen tümörler beyin sapı ve beyine baskı uygulayarak şiddetli belirtilere hatta ölüme yol açabilir. Küçük tümörler belli aralıklarla takip edilebilir. Büyük tümörler cerrahi ya da radyoterapi ile tedavi edilebilirler.

İlginizi Çekebilecek Konular

vertigo-tedavisi

Vertigo Tedavisi

Vertigo tedavisi için ilk aşama hastadan doğru hikaye alınmasıdır. Dengesizlik hissi, hastaların hekime başvurma nedenleri arasında en sık görülen nedenlerden birisidir. 65 yaş üzeri bireyle