İntratimpanik (Transtimpanik) Kulak İçi Enjeksiyon

Kulak içi enjeksiyon (kulak içi iğne tedavisi) nedir?

İntratimpanik ya da transtimpanik tedavi, kulak zarının bir iğne ile geçilerek, ilgili ilacın doğrudan orta kulağa verilmesini anlatmak için kullanılan ifadedir. Orta kulağa verilen ilaç, yuvarlak pencere zarından ve oval pencere çevresinden geçerek iç kulağa yani perilenf ve endolenfe ulaşır. Bu yöntem sayesinde, ilgili ilaçların sistemik yan etkilerinden kaçınırken, iç kulak yapılarında (koklea ve vestibüler aparat içinde) yüksek konsantrasyonlara ulaşabilmeleri sağlanır.

Kulak içi enjeksiyon nasıl yapılır?

Kulak içi enjeksiyon endoskop ya da mikroskop yardımıyla kulak zarı görüntülenerek, dış kulak kanalından ilgili bölgeye ulaşan ince bir iğne yardımı ile yapılır. İğne yapılmadan önce dış kulak kanalı ve kulak zarını uyuşturmak için damla ya da krem kullanılabilir.

Kulak içi enjeksiyon nerede yapılır?

Kulak içi enjeksiyon herhangi bir genel ya da bölgesel anesteziye gerek olmadan muayenehane (ofis) koşullarında yapılabilir.

transtimpanik-enjeksiyon

Kulak için enjeksiyon hangi hastalıklarda yapılır?

Kulak içi enjeksiyonun en faydalı olduğu hastalıklar ani sensörinöral işitme kaybı ve Meniere hastalığıdır. Kulak çınlaması (tinnitus) hastalarının bir kısmı da intratimpanik tedaviden fayda görürler.

Ani sensörinöral işitme kaybı hastalarında eş zamanlı oral ve kulak içi tedavi başlanabileceği gibi, sistemik (ağızdan, kas içi, damar içi) tedaviden beklenen faydayı görmeyen hastalarda kulak içi tedavi daha sonra da başlanabilir.

İlaçlara ve tuz kısıtlamasına dirençli Meniere hastalığında minimal invaziv, vestibüler koruyucu bir tedavi olarak intratimpanik enjeksiyonlar kullanılabilir.

Tinnitus hastalarının bir kısmında da kulak içi tedaviler ile fayda sağlanabilmektedir.

otoskleroz

Otoskleroz Hastalığı Nedir?

Orta kulakta bulunan kemikçiklerden stapesin tabanının kireçlenmesine otoskleroz denir. Dış kulaktan gelen ses, kemikçiklerin titreşimi ile iç kulağa aktarıldığından, kemikçiklerde meydana gelen kireç

akut-otitis-media

Akut Otitis Media

Akut Otitis Media (Ani gelişen orta kulak iltihabı, tanımı, risk faktörleri, belirtileri, tanısı ve tedavisi hakkında bilgiler.

isitsel-uyarilmis-potansiyeller

İşitsel Uyarılmış Potansiyeller

İşitsel sistemde akustik uyaranlara verilen elektriksel yanıtlara işitsel uyarılmış potansiyeller denir.