Burun Ve Sinüslerde Kanser

Burun ve sinüslerde kanser konusunda bir makale: Sinonazal bölgenin (burun, sinüsler ve genizi içerisine alan bölge) kötü huylu tümörleri çok nadir görülmektedir. Bu bölgede ikinci sık görülen tümör adenoid kistik kanserdir. Çok nadir görüldüklerinden bu konuda detaylı çalışmalar kısıtlıdır.

burun-ve-sinus

Laryngoscope dergisinde yayınlanan bir çalışmada bu tanı ile takip edilen 35 hastanın bilgileri geriye dönük olarak taranmıştır. Buna göre hastaların üçte ikisinde tümörün kaynaklandığı bölge maksiller sinüslerdir. Hastaların %70’inde tümör ileri evrede tanı almıştır. Hastaların 5 yıllık yaşam şansı %86’dır. 5 yıl içerisinde hastalığın aynı bölgede tekrarlama riski %30, uzak yayılım gösterme riski %25’tir. Cerrahinin yanı sıra radyoterapi verilmesi tedavi şansının arttırmaktadır. Hastalığın gidişatında en etkili faktör, tanı koyulduğu anda uzak yayılım bulunup bulunmamasıdır.

İlginizi Çekebilecek Konular

deviasyon-burun-solunumunun-onemi

Deviasyon: Burun Solunumunun Önemi

“Deviasyon neden önemlidir?” sorusunun cevabını anlayabilmek için önce burun işlevlerine bir göz atalım. Yaşamak için nefes almalıyız. Her ne kadar, ağız yoluyla da nefes alabilsek de, fizyolojik olan