Burun Ve Sinüslerde Kanser

Burun ve sinüslerde kanser konusunda bir makale: Sinonazal bölgenin (burun, sinüsler ve genizi içerisine alan bölge) kötü huylu tümörleri çok nadir görülmektedir. Bu bölgede ikinci sık görülen tümör adenoid kistik kanserdir. Çok nadir görüldüklerinden bu konuda detaylı çalışmalar kısıtlıdır.

burun-ve-sinus

Laryngoscope dergisinde yayınlanan bir çalışmada bu tanı ile takip edilen 35 hastanın bilgileri geriye dönük olarak taranmıştır. Buna göre hastaların üçte ikisinde tümörün kaynaklandığı bölge maksiller sinüslerdir. Hastaların %70’inde tümör ileri evrede tanı almıştır. Hastaların 5 yıllık yaşam şansı %86’dır. 5 yıl içerisinde hastalığın aynı bölgede tekrarlama riski %30, uzak yayılım gösterme riski %25’tir. Cerrahinin yanı sıra radyoterapi verilmesi tedavi şansının arttırmaktadır. Hastalığın gidişatında en etkili faktör, tanı koyulduğu anda uzak yayılım bulunup bulunmamasıdır.

İlginizi Çekebilecek Konular

burun-eti-buyumesi-konka-hipertrofisi

Burun Eti Büyümesi (Konka Hipertrofisi)

Konka (Burun eti), burun dış duvarında bulunan, genellikle her burun boşluğunda üçer adet olan, burunun öndeki deliklerinin hemen arkasından başlayarak arkada genize kadar uzanan yapılara verilen isim

rinit

Rinit

Rinit, burun içerisini kaplayan mukozanın iltihaplanması ve şişmesidir. Rinitin en sık nedeni üst solunum yolu mukozasını etkileyen soğuk algınlıkları ve alerjilerdir.

burun-kanamasi

Burun Kanaması

Burun kanaması genellikle burun ortasında septum adı verilen kıkırdağın üzerindeki mukozadan ve burun ön kısmından kaynaklanır. Burun girişinin hemen birkaç santimetre gerisinde mukozanın al